Saturday 22 September 2012




‘Izinkan Aku’

Sekian lama menanti kini tiba detik ketikanya..

Aku antara beribu umat yang terpilih untuk 

mengunjungi Kota Mekah

Kota yang penuh dengan barakah,

Sebelum berangkat genggamilah tanganku moga 

dengan restu dari NYA

Terhapuslah dosaku yang bagaikan buih-buih di 

lautan,

Begitu juga buat kalian,

Doaku moga kita Berjaya bertemu di Al-Jannah,

Salam kerinduan akan ku sampaikan buat Rasul 

junjungan,

Ya Allah….

Berdebar rasa menerima utusan itu,

Bergetar seluruh tubuh tatkala menyahut seruan dari 

MU,

Bersama ini hadiah terindah ku bawakan ,

Moga mabrur dari MU buatku,

Ya Rabbul Izzati…

Sihatkan anggota badanku agar dapat seluruh marga 

inderaku merunduk kepada Mu,

Bersihkan lah mindaku dari hina keduniaan.

Sucikan hatiku seputih kain ihram yang bakal 

menyelubungi tubuhku,

Berikan lah keampuhan seluruh rohani dan jasmaniku 

dalam aku menuju redha Mu,

Ya Muhaimin…

Andai kata detik nadiku terhenti dalam aku menuju 

panggilan Mu,

Matikanlah aku di dalam iman,

Seandainya masih dikurniakan hayat izinkan aku 

bertamu lagi di baitul Mu buat ke sekian kali..

*Perindu Shahid Abadi*

2 Zulkaedah,143

No comments:

Post a Comment